Man in pak met een klein koffiekopje in de hand – symbool voor zakelijke koffie op het werk

Koffie op het werk: waarom het zo vaak misgaat

Koffie op de werkvloer is voor veel medewerkers een belangrijk moment van ontspanning, verbinding en focus. Maar wie denkt dat bedrijven massaal investeren in echt goede koffie, komt vaak bedrogen uit. Integendeel: op veel werkplekken is koffie gedegradeerd tot een verplicht nummer, geregeld via een langdurig contract dat weinig ruimte laat voor smaakbeleving of service.

“Vaak zie je dat het dichtgetimmerd is met contracten, dus dat het niet meer gaat over of het goede koffie is… maar dat het gewoon contractueel vastgelegd wordt. Veel meer een zakelijke transactie dan een beleving.” – Wouter Timmer, expert bij CoffeeCase

De grootste frustraties over koffie op het werk

Vooral in het mkb en bij verenigingen hoor je dezelfde frustraties terug:

  • Je zit vast aan een lang contract terwijl de koffie tegenvalt
  • Wisselen is lastig of kostbaar door boeteclausules of opzegtermijnen
  • Geen invloed op de smaak of service: je moet het ermee doen
  • Geen proefperiode of smaakgarantie: je koopt eigenlijk blind

Dit leidt ertoe dat koffie niet meer wordt gekozen, maar ‘geregeld’. Met als gevolg: slap aftreksel in plaats van een energiek koffiemoment.

Afbeelding met tekst over frustraties rondom koffie op het werk: lange contracten, geen smaakgarantie en beperkte flexibiliteit bij koffielevering.

Waarom gebeurt dit nog steeds?

Veel koffieleveranciers hebben hun verdienmodel gebouwd op contracten, niet op smaak. Door klanten voor jaren vast te leggen, hoeven ze minder hard te werken voor klanttevredenheid.

En dat is precies waar CoffeeCase het anders aanpakt.

“Wij willen het gewoon zo laagdrempelig doen. We willen kwaliteit leveren, en leveren wij niet de goede kwaliteit, dan mogen klanten gewoon weg.” – Kees Verhoef, koffiespecialist bij CoffeeCase

Ik kom graag in contact

Een nieuwe standaard: koffie zonder contract

Bij CoffeeCase geloven we dat koffie op het werk draait om smaak, gemak en keuzevrijheid. Daarom:

Video: Wat frustreerde jullie aan koffie op de werkvloer?

Bekijk hier het interview met Kees Verhoef en Wouter Timmer waarin zij openhartig vertellen over hun ervaringen met koffie op werkplekken en waarom ze met CoffeeCase zijn gestart.

Meer weten?

👉 Vraag een koffieproeverij aan

Over de auteur

Wouter Timmer van Coffee Case

Wouter Timmer is medeoprichter van Coffee Case en een gepassioneerde koffiespecialist met jarenlange ervaring in koffievoorziening voor bedrijven en verenigingen. Vanuit zijn overtuiging dat goede koffie essentieel is voor een prettige werkomgeving, helpt hij organisaties aan zorgeloze koffieoplossingen zonder contractuele verplichtingen.

Met zijn diepgaande kennis van koffiebonen, zetmethoden en koffiemachines, adviseert Wouter bedrijven over de perfecte koffievoorziening. Hij gelooft dat koffie meer is dan een drankje; het is een moment van ontspanning, verbinding en productiviteit.

Onder zijn leiding heeft Coffee Case zich ontwikkeld tot een betrouwbare partner voor zakelijke koffievoorziening in de regio. Door te focussen op kwaliteit, service en flexibiliteit, zorgt hij ervoor dat klanten altijd kunnen genieten van de beste koffie, zonder vast te zitten aan langdurige contracten.